Saturday 15 December 2007

Ars Poetica

Mire való ez az egész....
Sokszor előfordult velem hogy jó lenne egy fotó, mert sikerül megragadni a pillanatot, de kicsit életlen, a színek nem tükrözik a valóságot, vagy háttérben van valami ami miatt nem albumba való.
Ez a fénykép is ilyen.



Először kivágom a hátteret. Ha kell élesíthetek rajta vagy beállíthatom a színegyensúlyt....


És ezzel kész is lenne...

Ha nem látnék ennél sokkal többet...

"Ha valamiről úgy gondoljátok, hogy már ismeritek, nézzétek meg más szemszögből is!"

A scrapbooking ezért is jó. Mert meglátod a világot más szempontból, a számtalan apró rejtett csodát, olyan dolgokat, amelyek mellett vakon elsodornának a szürke hétköznapok.

Kimondhatod azt amit szavakkal nem tudsz kifejezni. Hogy mit látsz szépnek, értékesnek, megismételhetetlennek, hogy mennyire fontos Neked.

Örömet okozol másoknak és önmagadnak.

Minden nap megismersz valami újat.





A valóságnak ezer arca van, a világ nem fekete vagy fehér, a dolgokban ott rejtőzik a szivárvány minden színe. Csak jobban meg kell nézni!


"Egy homokszemben lásd meg a világot,
egy vadvirágban a fénylő eget,
egy órában az örökkévalóságot,
s tartsd tenyeredben a végtelent!"

5 comments:

Szilvi said...

Mennyi variáció egy képre. És mennyi különbüző hangulat. (Tényleg nagyon jó ez a fotó a kisfiadról.)
Én sokszor azt szoktam csinálni, hogy a hátteret sokkal homályosabbra és fakóbbra veszem, mint a lényeg. Ez főleg "akció" fotóknál jön be, nem a portréknál.

Budaházi Brigitta said...

Kata, a kommentár is, és az illusztrációk is nagyon megérintettek! Minden szavával egyetértek! És, méghogy te nem vagy a szavak embere.... (egy fórumon ezt írtad), szerintem meg igen! Abszolút érzékletesen fejez(t)ed ki magadat, teljesen átjön, amit mondani akartál... és a versidézet is, pont beletalál. Szépek lettek az oldalak nagyon nekem a padlizsán-pisztácia kombinációs a kedvencem, úgy emlékszem, azt még nem láttam.

Anonymous said...

Szia!
Letöltöttem én is a GIMP-et és tanulmányozom a dolgokat. :) Egyelőre nagyon tetszik, lehet, hogy átszokok a Photoshopról erre.
Most megakadtam és szeretném, ha segitenél.
Körberajzoltam az inteligens ollóval a fejet, de nem tudom, hogy kell kivágni és a másik rétegre helyezni?
Ancsika

pavelancsika said...

Az email cimem : pavelancsika@gmail.com

Anonymous said...

Nekem talán az első kettő kép tetszik a legjobban. Gyönyörű a kisfiad, és a szemei...Az összeállításaid nagyon jól kiemelik a szép kis arcocskáját!!!Gratula!!!!!!