Tuesday, 17 March 2009

Kihívás és egy meglepetés!



Ez a kép is kihívásra készült.
A feladat az volt, hogy kizárólag saját készítésű elemeket szabad használni.
Ez ugyan nálam nem ritka jelenség, viszont rádöbbentem, hogy a vagy régi bevált technikákat használom állandóan vagy azokat amiket véletlenül és magamtól fedezek fel ("nincs elrontott étel, csak új nevet kell neki adni" elven) DE nagyon ritkán tanulok új dolgokat.
A kihívás lényege azonban éppen új tudás elsajátítása volt, én is erre összpontosítottam.
Ezúttal kipróbáltam egy teljesen ismeretlen eljárást aminek eredménye a hajtogatott szalag lett.
Az erre vonatkozó tutorial itt található. A lényege hogy a színégetés eszközzel és egy fúziós ecsettel élethű árnyékok rajzolhatók. (Gimp-pel is lehet) A szalag alapját egy retromintás ecsettel készítettem el.
A kép készítésekor első lépés a fotók alapos megdolgozása volt. A hátteret teljesen eltűntettem a fotóról. Alak kivágását a következő eszközökkel szoktam végezni: mágneses lasszóval villámgyorsan kijelölöm, gyorsmaszkon fekete és fehér közepesen lágy szélű ecsettel megigazítom a kijelölést, majd Kijelölés/szegély finomítása segítségével lágyítom a körvonalat. Az így kivágott alakot illesztem be az új háttér elé, s ha szükséges még radírral ki lehet törölni a széleken. Ez a leggyorsabb módszer Photoshoppal, de ennél sokkal precízebb lehetőségek is vannak (profiknak és időmilliomosoknak)
Bence mögé a háttér a következőképp készült: Kijelöltem az eredeti fotót (illetve az abból kivágott négyzetet) és erős Gauss elmosást alkalmaztam. Ezt a felületet textúráztam a Szűrő/Felület/Repedezettség menüpont segítségével.
Tökéletlen fotó(s) miatt kicsit simítottam a bőrén az életlenítés eszköz segítségével, a szemeit viszont élesítettem. Összeolvasztottam az előző bekezdésben ismertetett hátterekkel és az egészet újra textúráztam a Szűrők/Felület/Textúrázó/Homokkő segítségével.
Ebből ugyan semmi nem látszik, de azért jólesett :)
Ezt "körbekrétáztam" fehér színnel csak finoman, egy egyenetlen szélű ecsettel (Rough Edges Richard Stelmach).
A szivecske szintén egy ecsetkészlet segítségével készült (Hearts brushes by Hawksmont) A telefon PS alakzatból, amit fémes színátmenettel színeztem, szatén és domborítás rétegstílusokkal tettem fényessé.
A nyíl szintén alakzatból van, ezt ecsettel festettem át és körvonalaztam.
A szöveg környékére a pacákat megint csak ecsettel készítettem. (Splatter3)
A fotóalátét papír két rétegből áll, amelyet mintázatok segítségével készítettem (egy mintás és egy farmer hatású pattern felhasználásával) itt a rétegek fedési módjával kísérleteztem ki a legjobb eredményt. A széleket ennél is az egyenetlen szélű ecsettel (Rough Edges) nyírbáltam meg, ezúttal a radír eszköz közreműködésével.
A háttérpapír pedig egy beszkennelt postai csomagoló, amit szinte az összes freebie-m nél felhasználok. Színeztem, világosítottam rajta és egy újabb ecsettel (Marks and Scratches Brushes) került rá a fehér koptatás.
Végül a varrás: Stitch by Boyingopow és persze az elmaradhatatlan árnyékok.

Egy ráadás


Letölthető ajándékcsomag!
(Freebie download here! It is a surprise :) )



8 comments:

Ányi said...

Tetszik a képed és köszi a leírást is!
Megyek a meglepiért :-)

krisssz said...

Köszi a meglepit, nagyon klassz lett:) Szuper az oldal, nagyon tetszik a piros alátét, meg ez a szalagos trükk, meg is nétem a tutort. Bence meg annyira cuki!

Kovaxka said...

Tökéletes lett az oldal, édes a fiúcska, a meglepit meg nagyon köszi :)

CreativeBusyHands-Scrapbook Freebies Search said...

Thank you so much for this Freebie. I want to let you know that I posted a link to your blog in Creative Busy Hands Scrapbook Freebies Search List, under the Elements Only, Papers Only post on Mar. 18, 2009. Thanks again.

Digi Free said...

Thank you! Your blog post will be advertised on the DigiFree Digital Scrapbooking Freebie search engine today (look for timestamp: 18 Mar [LA 08:00pm, NY 10:00pm] - 19 Mar [UK 03:00am, OZ 02:00pm] ).

{Hana} said...

Nagyon szépeket alkotsz mostanában (is;-)! Csak most jutottam ide, úgyhogy kicsi késéssel: Boldog Születésnapot!!! :D

Timcsoca said...

Nagyon jó az oldal és köszi a meglepit! A piros szövetdarab nagyon tetszik!:)

csuti said...

Tetszik nagyon az oldalad, és köszi a meglepit!