Saturday 10 October 2009

Szinezzük ki ! :)

Igencsak kedvemre való PS leckére bukkantam tegnap Krissz Cewe-s blogjában. Régi fekete-fehér fotó színezéséről szól. Próbálkoztam már ilyennel. A tavaly karácsonyra szüleimnek ajándékozott családi fotókönyvben is van színezett kép, ez a kedvencem köztük.
Készítése közben visszaemlékeztem és felidéztem milyen színű volt akkor a házunk, zöldre festettem a növényeket, a felhős kék eget pedig egy új fotóról klónoztam át.

Az oldal hozzávalói: ScrapGirls - háttér és virág, Krisssz - wordart

Tegnap pedig Krisssz leírásából kiindulva egy aprólékosabb átszínezést is kipróbáltam saját magamon :) Nem kijelöléssel határoltam be az egyes területeket, hanem ecsettel festettem át külön-külön rétegen, "szín" fedési móddal, az átlátszóságot kicsit fokozva. Így lett az első fekete-fehér fotóból a középső élénk színű kép. A harmadik fotónál a trükk az, hogy megduplázam ezt a réteget és ezek fedési módját szendvicspozitívra állítottam, így erősebb kontrasztot értem el és talán kissé természetesebb színeket.
A képen én vagyok 4 évesen a kedvenc játékommal, Pluto kutyával. Ez a kutyus még ma is megvan :)

Az oldal hozzávalói:

minden saját Rainbow - Glittered Autumn.


No comments: