Többféleképpen megvalósítható.
Megoldások:
1. Színek/telítetlenné tevés
2. Színek/árnyalat-telítettség majd a telítettség csúszka 0-ra állítása.
3. Kép/Mód/Szürkeárnyalatos (a ezt választottuk a fotó már nem színezhető tovább, az új rétegként megnyitott elemek is szürkeárnyalatosak lesznek)
4. Színek/Komponensek/Szétbontás
A színmodellek közül válasszuk a LAB-ot, pipáljuk be a rétegekre bontást
Több réteg jön létre, amelyből az L nevűt duplázzuk, és másoljuk le
Az L másolatának fedési módját állítsuk szorzásra
(ebből további másolatok készíthetők a kívánt hatás eléréséig)
A színmodellek közül válasszuk a LAB-ot, pipáljuk be a rétegekre bontást
Több réteg jön létre, amelyből az L nevűt duplázzuk, és másoljuk le
Az L másolatának fedési módját állítsuk szorzásra
(ebből további másolatok készíthetők a kívánt hatás eléréséig)
5. Színek/Komponensek/ Csatornakeverő
Itt a Monokróm mellé tegyünk egy pipát,
A vörös, zöld és kék csatorna értékét változtassuk
Általában a kék csatorna tartalmazza leginkább a színzajt így azt érdemes visszahúzni.
Erről a megoldásról részletesen itt és itt találtam nagyon jó leírásokat.
Itt a Monokróm mellé tegyünk egy pipát,
A vörös, zöld és kék csatorna értékét változtassuk
Általában a kék csatorna tartalmazza leginkább a színzajt így azt érdemes visszahúzni.
Erről a megoldásról részletesen itt és itt találtam nagyon jó leírásokat.
A legprofibb az 5-ös pont, de sok kísérletezést igényel. Nekem ennél a fotónál a LAB szétbontásos módszer (4-es) vált be leginkább. A szorzás fedésmódbra állított L nevű réteget kétszer másoltam és a felső átlátszatlanságát kissé visszaállítottam.
Trükk: Ha a finom ragyogást alkalmazzuk a szétbontás előtt többször kell másolni a réteget, de a kép élesebb, az arcbőr simább lesz.
Trükk: Ha a finom ragyogást alkalmazzuk a szétbontás előtt többször kell másolni a réteget, de a kép élesebb, az arcbőr simább lesz.
No comments:
Post a Comment