Friday, 16 May 2008

Puzzle


Hétvégén a Ferihegy Repülőgép Emlékparkot néztük meg. A gyerekeknek nagyon tetszett, hogy szabadon szaladgálhattak, felmászhattak a hatalmas régi repülőgépekre.

Írtam egy újabb GIMP leckét, amihez ezt a képet használtam fel. Van egy olyan szűrője a programnak, amivel ilyen hatást lehet elérni, nagyon egyszerű a használata. Ezt bővítettem ki még egy kis darabolással. A részletes leírást erről letöltheted itt. (PDF formátumban van, melynek olvasásához az ingyenes Adobe Reader program használható.)

A fenti oldalon minden kiegészítő saját készítésű: a csíkos háttérpapírhoz a fénykép színeit használtam. Van egy nagyon jó kis trükk, amivel nemcsak csíkos, de kockás papírt is lehet készíteni, erről és a harmonizáló színek megtalálásáról majd egy későbbi bejegyzésben fogok írni :-)

A főcím felirata a Plastique betűtípussal készült, és olyan a hatása mintha dombornyomott lenne. Ehhez célszerű ellentétes színeket használni pld: fehér betű, sötétkék alapon és a GIMP buckaleképzés szűrőjével tovább erősíthető a domborúság látszata.

3 comments:

Szilvi said...

Nagyon klassz. Ezek a lehulló puzzle darabok oltáriak. És ezt a betűtípust én is imádom, olyan kis vagány!
Nagyon klassz oldal lett.

Maria said...

Thank you! Your blog post will be advertised on the DigiFree Digital Scrapbooking Freebie search engine today.

Beácska said...

Köszönöm a részletes leírást. Mostanra jutottam el odáig időben, hogy végre én is kipróbálhassam. Megnézheted a blogomon, remélem nem kell szégyenkezned a "tanítványodra". :-))
http://barczabava.blogspot.com