Friday 16 May 2008

Puzzle


Hétvégén a Ferihegy Repülőgép Emlékparkot néztük meg. A gyerekeknek nagyon tetszett, hogy szabadon szaladgálhattak, felmászhattak a hatalmas régi repülőgépekre.

Írtam egy újabb GIMP leckét, amihez ezt a képet használtam fel. Van egy olyan szűrője a programnak, amivel ilyen hatást lehet elérni, nagyon egyszerű a használata. Ezt bővítettem ki még egy kis darabolással. A részletes leírást erről letöltheted itt. (PDF formátumban van, melynek olvasásához az ingyenes Adobe Reader program használható.)

A fenti oldalon minden kiegészítő saját készítésű: a csíkos háttérpapírhoz a fénykép színeit használtam. Van egy nagyon jó kis trükk, amivel nemcsak csíkos, de kockás papírt is lehet készíteni, erről és a harmonizáló színek megtalálásáról majd egy későbbi bejegyzésben fogok írni :-)

A főcím felirata a Plastique betűtípussal készült, és olyan a hatása mintha dombornyomott lenne. Ehhez célszerű ellentétes színeket használni pld: fehér betű, sötétkék alapon és a GIMP buckaleképzés szűrőjével tovább erősíthető a domborúság látszata.

2 comments:

Szilvi said...

Nagyon klassz. Ezek a lehulló puzzle darabok oltáriak. És ezt a betűtípust én is imádom, olyan kis vagány!
Nagyon klassz oldal lett.

Bea said...

Köszönöm a részletes leírást. Mostanra jutottam el odáig időben, hogy végre én is kipróbálhassam. Megnézheted a blogomon, remélem nem kell szégyenkezned a "tanítványodra". :-))
http://barczabava.blogspot.com