Sunday 6 January 2008

Babanapló - vallomás



A Babanapló az oka annak hogy scrapbook-rajongó lettem.
Mikor Timi megszületett – 8 évvel ezelőtt – még nem volt elérhető ilyen nagyszerű formában, lehetett kapni kész könyveket a boltokban, ebből választottam ki a legjobbat, a Pampers Babanaplót, amely lehetőséget adott részletes bejegyzések készítésére, fényképek beragasztására.
Akik most lesznek anyukák és hozzám hasonlóan grafomániásak (azaz szeretik írásba, képekbe foglalni életük fontos eseményeit) már számtalan lehetőség áll rendelkezésükre.
Vezethetnek blogot pld. És készíthetnek egyedi babanaplót akár hagyományos scrapbook technikával (ez azért jó mert helyet kaphatnak benne apró emléktárgyak is pld karszalag, hajtincs stb, és mert olyan jó végigsimogatni a különböző anyagokat) akár digitálissal (ennek nagy előnye a javíthatóság, gyorsaság és határtalan elrendezési lehetőségek, valamint lényegesen olcsóbb is). Bence születése után hallottam erről először. A digitálisat választottam, mert akkor tanultam meg a GIMP használatát. Amikor elkezdtem még szinte semmit nem tudtam a scrapbookról. Ezzel és ezért kezdtem el tanulni… ma már életem igen fontos része és lehetőségeim szerint mindenkivel próbálom megismertetni, hogy minél többen részesei lehessenek ennek a csodának. Mert az. Most is amikor készül, pár év múlva, mikor ezt olvasgatva visszaemlékszünk régi jó dolgokra, és száz év múlva is, amikor utódaink megismerhetik hogyan éltünk és éreztünk egykor, s ezáltal önmagukról is többet tudnak majd.


„A boldogságra kevés csak a jelen,
A múlton épül az, s az emlékezeten:
Örömeinkre színt s derűt titkon az ád,
Mint a gyök adja a virág szinét, szagát”
(Tompa Mihály)

1 comment:

Szunyo said...

Ez nagyon megható és biztos vagyok benne, hogy Bencének is sokat fognak jelenteni ezek a szavak, a gondossággal elkészített oldalak, mert olyanná nevelitek, aki értékeli az "ősei" munkáját. Mint ahogy Ti is szeretettel nézegetitek felmenőitek fényképeit. ;)
Sok sikert hozzá! :))