Friday 19 December 2008

Mézeskalács


Nálunk a gyerekek, eddig Timi és most már Bence is, szokták készíteni a mézeskalácsot. Én csak összegyúrom a tésztát és begyújtom a sütőt. Zsuzsi blogján találtam egy jó receptet. Én egy kicsivel több mézet és kevesebb cukrot tettem bele és egy ideig úgy tűnt hogy reménytelen hogy ebből gyúrható massza legyen, de egyszercsak összeállt, aztán még a hűtőben pihent néhány órát, szóval ilyen fegyelmezetlen receptkövetőnek is, mint amilyen én vagyok, működik a dolog. Mézeskalácsot sütni sem nehezebb mint muffint és ráadásul a kicsiknek is nagy élmény.

Ez a kép már egy kis ízelítőt ad a szivárványos karácsonyi készlet következő részéből: csokoládé, narancs, fahéj :-) Ezek jó ízek , ugye? :-)
A mézeskalács díszek Red Ice Scrap: Ginger készletéből valók.
A címfelirat a Cookie fontból készült (magyarul süti, tehát sütögetős oldalakhoz jól passzol) a kommentárhoz Jane Austen betűtípust használtam.

1 comment:

N.Zsuzsi said...

mi is épp tegnap sütöttünk rengeteget (másfél kiló lisztből) :)
ha úgy kevered legközelebb össze, hogy először egy nagy tálba beleteszed a tojást, kikevered a cukorraé, mézzel, fűszerekkel, a margarint megolvasztva hozzá; és ezután fakanállal fokozatosan dolgozod bele a szódabikarbónás lisztet, nem leszel nyakig ragacsos tőle. Már csak a végén kell gyúrni, amikor nem akar fakanállal keverődni :) de így ezerszer tisztább.